ساختن یک تصویر از یک صفحه وب بسیار سریعتر از ساختن یک صفحه وب کارآمد است. استفاده از تصاویر بهعنوان نمونه اولیه امکان تکرار و آزمایش سریع را با کلیک کردن شرکتکنندگان بر روی مکانها به گونهای که گویی یک صفحه وب یا برنامه واقعی کار میکند، میدهد.
اما آیا تصویری که در تست کلیک استفاده می شود همان رفتار کاربر را به عنوان یک وب سایت زنده ایجاد می کند؟
در مقاله قبلی، ما ادبیات مربوط به تست کلیک را بررسی کردیم و چیزی پیدا نکردیم که کلیک روی تصاویر را با کلیک روی وب سایت های زنده مقایسه کند. ما دو مطالعه را با استفاده از ویژگیهای تست کلیک MUiQ خود انجام دادیم® بستری برای درک بهتر شباهت ها.
در اولین مطالعه ما روی پنج صفحه اصلی، به طور کلی تأیید خوبی بین تصاویر و وب سایت های زنده پیدا کردیم. در سراسر مناطق هات اسپات، میانگین تفاوت مطلق در رفتار اولین کلیک تنها حدود 6٪ بود. از 20 منطقه، 6 منطقه از نظر آماری تفاوت معنی داری در درصد اولین کلیک ها داشتند، اما برخی از این تفاوت ها به 40٪ می رسید. محرک اصلی تفاوت ها عناصر تعاملی در وب سایت هایی بود که در تصاویر ثابت وجود نداشتند.
در مطالعه دوم خود، ما بر صفحات داخلی محصول تمرکز کردیم. 306 شرکتکننده ما تلاش کردند یک لپتاپ را در یکی از سه صفحه محصول وبسایت (دل، لنوو، اچپی) بیابند. شرکت کنندگان به طور تصادفی در یکی از سه وب سایت قرار گرفتند و یک تصویر یا یک وب سایت زنده ارائه شدند. تجزیه و تحلیل ما نشان داد که fاولین کلیک ها به طور کلی بین تصاویر و وب سایت های زنده مشابه بود. میانگین تفاوت مطلق در رفتار اولین کلیک تنها حدود 8٪ بود. از 21 منطقه، شش منطقه از نظر آماری تفاوت معنی داری در درصد اولین کلیک ها داشتند (تفاوت معنی داری برای Dell وجود نداشت). بیشترین تفاوت در درصدهای کلیک اول بین مناطق 31٪ بود.
هر دو مطالعه نشان می دهد که تست کلیک به احتمال زیاد گزینه “به اندازه کافی خوب” را برای اندازه گیری جایی که مردم کلیک می کنند به عنوان یک وب سایت کارآمد با دقت متوسط تقریبی +/-10٪ ارائه می دهد.
بنابراین به نظر میرسد که تست کلیک روی یک تصویر، پروکسی خوبی برای آن است کجا مردم کلیک خواهند کرد (یک معیار موثر موثر)، اما چقدر قابل مقایسه است زمان آیا نیاز است که مردم روی یک تصویر در مقابل یک وب سایت کلیک کنند (یک معیار کارایی ضروری)؟
برای پی بردن به این موضوع، به این دو مطالعه بازگشتیم و زمان تا اولین کلیک را که با پلتفرم MUiQ جمع آوری کردیم، بررسی کردیم.
در مطالعه روی صفحات اصلی، 130 شرکتکننده بهطور تصادفی به انجام کارهای مرتبط با سایت در پنج صفحه اصلی وبسایت زنده یا تصاویر پنج صفحه اصلی در یک تست کلیک اختصاص داده شدند. در هر شرایط بین 55 تا 62 شرکت کننده وجود داشت. شکل 1 زمان میانه تا اولین کلیک را با فواصل اطمینان 90% نشان می دهد. در چهار وب سایت از پنج وب سایت، شرکت کنندگان در شرایط تصویر بیشتر طول کشید نسبت به وب سایت زنده (دو نمونه تی-تست ها، همه ص < .03 به جز Disqus with ص = 0.59).
در مطالعه روی صفحات محصول، به شرکتکنندگان یک وظیفه داده شد و به صفحه محصول در وبسایت زنده یا تصویر صفحه در شرایط تست کلیک محول شد. برخلاف مطالعه 1، که در آن شرکتکنندگان چندین کار را در وبسایتها انجام دادند، این مطالعه کاملاً بین افراد بود. ما می خواستیم شرکت کنندگان را از جستجو در شرایط وب سایت زنده محدود کنیم، بنابراین از آنها خواستیم از جستجو استفاده نکنند. در هر شرایط بین 49 تا 52 شرکت کننده وجود داشت.
شکل 2 زمان میانه را تا اولین کلیک با فاصله اطمینان 90% نشان می دهد. در هر سه شرایط، شرکتکنندگان در شرایط تصویر نسبت به وبسایت زنده بیشتر زمان بردند. تفاوت ها برای HP و Lenovo از نظر آماری معنی دار بود اما برای Dell معنی دار نبود (دو نمونه تی-تست ها، همه ص < 001 به جز Dell، ص = 0.84).
جدول 1 میانگین زمان جمع آوری شده (بر حسب ثانیه) را از هر دو مطالعه و بر اساس شرایط (سایت زنده در مقابل تصویر) نشان می دهد. در بین هشت کار، به طور متوسط 8.5 ثانیه طول کشید تا شرکت کنندگان اولین کلیک خود را بر روی یک سایت زنده انجام دهند در مقایسه با 12.5 برای یک تصویر – حدود 50٪ بیشتر (1.47 بار) برای تصاویر.
سایت | زمان زنده | زمان تصویر | تفاوت | نسبت (تصویر/زنده) |
---|---|---|---|---|
خلاق | 10 | 15 | 5 | 1.50 |
ناسا | 4 | 8 | 4 | 2.00 |
گفتگو | 21 | 16 | -5 | 0.76 |
IKEA | 9 | 12 | 3 | 1.33 |
CA | 9 | 17 | 8 | 1.89 |
دل | 8 | 9 | 1 | 1.13 |
HP | 3 | 11 | 8 | 3.67 |
لنوو | 4 | 12 | 8 | 3.00 |
میانگین | 8.5 | 12.5 | 4.0 | 1.47 |
در دو مطالعه که زمانهای کلیک اول را برای وظایف در نسخههای زنده و تصویری هشت وبسایت مقایسه میکردند، دریافتیم:
شرکت کنندگان برای اولین کلیک بر روی تصویر یک وب سایت حدود 50٪ بیشتر از وب سایت زنده زمان می برند. در هفت مورد از هشت شرایط، شرکتکنندگان در مقایسه با وبسایت زنده، برای کلیک بر روی تصویر بیشتر طول میکشیدند. شش تفاوت از هشت تفاوت از نظر آماری معنی دار بود. بهترین تخمین ما این است که شرکت کنندگان به طور متوسط حدود 50٪ بیشتر طول می کشند تا اولین کلیک خود را بر روی تصویر یک وب سایت انجام دهند.
این تخمین ها می توانند با نمونه بزرگتری از وظایف تغییر کنند. تا به امروز، ما فقط داده های تصویری را در مقابل داده های سایت زنده از هشت وب سایت، یک کار در هر سایت داریم. برای یک سایت (Disqus)، زمان اولین کلیک برای تصویر به طور اسمی سریعتر از سایت زنده بود، بنابراین قابل قبول است که درصد واقعی سایت هایی که کلیک روی تصویر سریعتر از سایت های زنده است ممکن است بیشتر از 1/8 (12.5٪) باشد. ). اما از آنجایی که فاصله اطمینان 90٪ تنظیم شده والد در این نسبت بین 1٪ تا 43٪ است، به احتمال زیاد زمان اولین کلیک در سایت های زنده به طور کلی سریعتر از تصاویر است.
“چرا” تفاوت زمان تصویر/سایت زنده برای اولین کلیک یک سوال باز است. در حال حاضر، ما فقط میتوانیم حدس بزنیم که چرا شرکتکنندگان برای اولین کلیک خود بر روی تصاویر وبسایتها زمان بیشتری صرف کردند. یک تفاوت واضح بین تصاویر و سایت های زنده این است که تصاویر مجموعه ضعیف تری از نشانه های قابلیت کلیک بصری را نسبت به سایت های زنده ارائه می دهند. برخی از نشانه های قابلیت کلیک در هر دو یکسان هستند (مثلاً پیوندهایی که با زیر خط یا متن رنگی نشان داده شده اند)، اما نه همه. به عنوان مثال، زمانی که نشانگرهای انتخابی روی یک عنصر قابل کلیک قرار میگیرند، حالت تغییر حالت معمول است. همانطور که در شکل 3 نشان داده شده است، هنگام نگه داشتن ماوس روی “داستان ها” مکان نما از فلش به انگشت اشاره تغییر می کند و متن نیز به پررنگ تغییر می کند. در نمایش تصویر، مکان نما همیشه انگشت اشاره را نشان می دهد، زیرا در یک تصویر، همه چیز قابل کلیک است (و وقتی اشاره گر نزدیک به آن باشد، متن تغییر حالت نمی دهد). این ممکن است برای کل زمان اضافی برای اولین کلیک روی تصاویر به حساب نیاید، اما به نظر میرسد که به طور قابلتوجهی به آن کمک میکند.
محققانی که از تستهای کلیک برای مقایسه تصاویر با وبسایتهای زنده استفاده میکنند، باید به دادههای مکان کلیک بیشتر از زمان کلیک توجه کنند. درصد اختلاف زمان تا اولین کلیک بیشتر از درصد تفاوت در مکان های اولین کلیک بود. به طور خاص، میانگین اختلاف زمانی در این تجزیه و تحلیل در مقایسه با تخمین قبلی ما که 10 درصد برای تفاوت در مکان اولین کلیک بود، حدود 50 درصد بود. این نشان میدهد که دادههای مکان کلیک قابل اعتمادتر از دادههای زمان کلیک برای تصاویر در مقابل مطالعات سایت زنده هستند.
خط پایین: تست کلیک بر روی تصاویر وب سایت می تواند بینش ارزشمندی در مورد قابلیت استفاده از وب سایت به دست دهد، اما محققان باید بدانند که تفاوت بین تصاویر و سایت های زنده می تواند بر زمان تکمیل کار، به ویژه زمان اولین کلیک تأثیر بگذارد.