برنده شدن با داده ها: به بینش ها نه بگویید، به چیزهای خارج از دید بله!


اگر جهان در مورد یک چیز توافق دارد، این است که شما فقط باید داده ها را ارائه دهید … شما باید بینش را ارائه دهید!

در 807150 (!) کلمه ای که تاکنون در این وبلاگ نوشته ام، حداقل 400000 کلمه برای کمک به شما در یافتن این وبلاگ اختصاص داده شده است. بینش.

در پست‌های مربوط به بخش‌بندی پیشرفته، در پست‌هایی درباره نحوه ساخت داشبوردهای استراتژیک که بد نیست، در تشویق شما به تصور مجدد نحوه انتخاب معیارها برای وسواس در مورد استفاده از ماتریس تأثیر باشکوه، و هر چند وقت یک‌بار.

برای بینش بروید!

مشکل.

با گذشت زمان، از کلمه بینش متنفر شدم.

در دنیای ما -تحقیقات بازاریابی و تجزیه و تحلیل- این کلمه به عنوان نماینده مطرح شده است جمع آوری داده ها.

با ده‌ها گزارش یا هشتاد اسلاید به مردم می‌گوید آب مرطوب است.

من در طول کارم در سراسر جهان مشاهده کرده‌ام، وقتی بینش‌هایی ارائه می‌کنیم، بیشتر چیزهایی را به مخاطبان خود ارائه می‌کنیم. در دید – چیزهایی که از قبل می توانند ببینند!

همانطور که در خط آبی 20 درصد بالاتر از خط قرمز است. من می توانم آن را ببینم! یا، ارزش مادام العمر خریداران کالیفرنیا در مقایسه با کسانی که در جورجیا زندگی می کنند 3 برابر است. اوه، لطفا، من هم می توانم آن را روی میز با چشمانم ببینم.

جای تعجب نیست که این به هدر دادن عظیم استعداد باورنکردنی شما و توهین به شعور مخاطبان ما (افرادی که حقوق شما را پرداخت می کنند) می شود.


این پست وبلاگ در ابتدا به عنوان نسخه ای از خبرنامه من TMAI Premium منتشر شد. این 50 برابر در سال منتشر می شود و تفکرات نوینی را در مورد بازاریابی، تجزیه و تحلیل و رهبری به اشتراک می گذارد. می توانید در اینجا ثبت نام کنید – تمام درآمدها اهدا می شود به خیریه

رفع.

آخرین باری که شغلم را تغییر دادم، می‌خواستم آرزوی چیزی که من و تیم با استعدادمان باید برای آن شوت بزنیم را تغییر دهم.

به جای بینش، یک عبارت جدید برای شروعی جدید ابداع کردم: خارج از مناظر!

هدف ما ارائه مکان های دور از دید – چیزهایی است که مردم نمی توانند ببینند.

همانطور که در خط آبی 20٪ بالاتر از خط قرمز است زیرا بزرگترین رقیب ما یک محصول جدید را روانه بازار کرد و آن را 10٪ کمتر از بهترین محصول ما قیمت گذاری کرد.. شما عملکرد را توضیح می دهید. بوم!

این یک بازی کوچک با کلمات است. اما، هدف من این بود که برای هر یک از همسالان این لحظه ارزشمند را فراهم کنم که نتایج کارشان را بیاورند: OMG، آیا این واقعاً دور از چشم است؟

تأثیر بر فرهنگ ما، بر اعمال ما، بر جسارت ما عمیقاً چشمگیر بود. به نظر می رسد، تحولات فرهنگی می تواند با یک کلمه شروع شود. 🙂

هر بار که آنالیز خود را تمام می کردیم، اکنون استاندارد بالاتری برای شوت زدن داشتیم. ما همدیگر را به چالش کشیدیم و گفتیم آیا مطمئن هستید که دور از چشم است؟

چهار ویژگی خارج از دید.

در حالی که ما گرفت روح فوراً، مقیاس بندی درک نیاز به زبان مشترکی دارد که بتوانیم آن را به اشتراک بگذاریم.

تیم ما از عهده این چالش برآمد و به سمت تخته سفید رفتیم تا به طور سیستماتیک به مشکل ایجاد یک چارچوب ساده برای شناسایی آنچه خارج از سایت.

این زمانی است که من از کار کردن با چنین افراد باهوشی احساس خوشبختی می کنم. در پایان چند جلسه تخته سفید، ما به معیار خود رسیدیم که هر دور از دید باید ملاقات کرد…

1. رمان: جدید و شگفت انگیز.

آیا این واقعاً جدید است (داده، منبع، نوع تحقیق)؟ اگر قبلا ارائه شده است، چه تاثیری داشته است؟ چرا باید دوباره آن را تهیه کنیم؟

ما در اینجا چه چیزی داریم که ما یا مخاطبان قبلاً نمی دانستیم؟ آیا این فقط نتیجه الف است اکسپدیشن ماهیگیری?

آیا مخاطبان – همسالان شما، رئیس، عموم مردم – می توانند این داده ها را از شخص دیگری دریافت کنند؟ چه چیزی شما را بسیار خاص می کند اگر آن را ارائه دهید؟

رمان یک رمان سخت، بالا و استاندارد است. 90 درصد از جمع آوری داده ها را حذف کرد و کار را برای تحلیلگر بسیار سرگرم کننده کرد.

2. قابل اجرا: با مفهومی واضح برای مخاطب بیان می شود.

در نتیجه یافته های شما مخاطب چه کاری می تواند انجام دهد؟

چه کمپین‌ها، فعالیت‌ها، استراتژی‌های کسب‌وکار داخلی یا خارجی خاص فعلی یا آتی تحت تأثیر قرار می‌گیرند دور از دید?

اگر شناسنامه ندارید چه باید کردکار کیه آیا آن شخص می داند که این وظیفه اوست که بر اساس داده ها چه کاری انجام دهد؟

آیا عاقلانه‌تر است که با همتایان خود که تصمیم می‌گیرند، استراتژی را درک می‌کنند، کار کنید تا قبل از اینکه داده‌های خود را قابل اجرا بخوانید، اقداماتی را براساس داده‌ها انجام دهید؟

اگر با داده‌ها سر و کار دارید، عمل‌پذیرترین عنصر حیاتی است. این نیاز به دانش بسیار فراتر از داده ها دارد – مستلزم درک کسب و کار، مجموعه ای قوی از روابط متقابل کارکردی، و توانایی برای تأثیر متقاعد کننده است.

3. معتبر: منبع داده – ابزار، افراد، موجودیت – مورد احترام مخاطبان است.

برای تشخیص صحت منبع چه اقداماتی انجام داده اید؟

آیا محدودیت های نحوه جمع آوری داده ها را درک می کنید؟ آیا به فرضیات اشتراک گذاری با مخاطب توجه کرده اید؟

آیا از 24 فیلتر اساسی شک و تردید عبور می کند؟ به عنوان مثال، آیا این صرفاً یک همبستگی است یا علیت را مسخره کرده اید؟ [Premium subscribers see: TMAI #298: Smart Statistical Significance Reporting.]

آیا جایی برای توضیح جایگزین وجود دارد؟ اگر چنین است، آن را پیدا کنید.

من سوال زیر را از تیم تحلیل دارم:

ما باید بزرگترین دشمن کارمان باشیم. ما باید سوالات سخت بپرسیم. ما باید به هر گوشه ای بکوبیم. ما باید به دنبال توضیحات جایگزین باشیم. سخت به نظر می رسد، اما ما احتمالاً باهوش ترین افرادی هستیم که به این داده ها نگاه می کنیم. پس از آن، این همتایان تجاری ما هستند که معمولاً دانش تحلیلی کمتری نسبت به ما خواهند داشت. بنابراین. بهترین دشمن کار ما باشید باعث ایجاد اعتبار می شود.

اعتبار بسیار مفید است. بزرگترین باشید دشمن از کار تحلیلی شما

4. نسبی: در زمینه بیان شده است.

آیا دور از دید به گونه ای بیان می شود که شکی در بزرگی یا فوریت وجود نداشته باشد؟

زمینه مشتق شده از:

اندازه فرصت،
تاثیر احتمالی،
مخاطب،
ارتفاع استراتژیک،
بحرانی بودن ابعاد،
نسبت علت و معلولی،
رقابت،
کانال ها،
و خیلی بیشتر، از جمله معیارها

[Premium members also see TMAI #263.]

ویژگی نسبی به افزایش سرعت درک کمک می کند. شما را تضمین می کند خارج از مناظر واقعا غرق شدن

هر یافته از تجزیه و تحلیل داده های دقیق شما باید چهار ویژگی فوق الذکر – NACR – را برآورده کند، قبل از اینکه بتوان آن را یک دور از دید.

هنگامی که خود را در تلاش برای خارج از دیدشما استانداردی را برای خود، برای تیم خود، برای داده های خود تعیین می کنید، که به هر چیزی که کشف می کنید منجر می شود معنی دار و مادی.

راهنمای Jumpstart خارج از مکان شما.

شما راه خود را برای کشف پیدا خواهید کرد خارج از دید برای شرکت شما با این حال، من می خواهم کمی کمک کنم. می‌خواهم فهرستی از سؤالات را به شما ارائه دهم که احتمال برخورد با سؤالات بیشتری را افزایش می‌دهد خارج از دید.

سؤالات زمینه را فراهم می کنند، سؤالات منجر به روابط می شوند، سؤالات افق دید شما را گسترش می دهند، سؤالات هوش تجاری شما را افزایش می دهند، و در انجام همه اینها، و موارد دیگر، سؤالات آن عنصر جادویی گمشده را ارائه می دهند: هدف.

و دانستن هدف، شانس کشف را افزایش می دهد خارج از دید که با هر چهار صفت واجد شرایط هستند: رمان، عملی، معتبر و نسبی.

در اینجا یک لیست مفید وجود دارد:

1. چگونه می توانم درآمد خود را در سه ماه آینده 15 درصد از وب سایت خود بهبود بخشم؟

2. پربازده ترین جریان های ترافیک ورودی کدامند و کدام منابع را از دست داده ایم؟

3. آیا بهتر شده‌ایم به مشتریان خود اجازه دهیم مشکلاتشان را از طریق خودیاری در وب‌سایت حل کنند، نه اینکه مشتریانمان احساس کنند باید با ما تماس بگیرند؟

4. تاثیر وب سایت ما بر کانال تلفن ما چیست؟

5. چگونه می‌توانم با استفاده از وب‌سایت خود تعداد مشتریان مبشر را افزایش دهم؟

6. تاثیرگذارترین سطل های محتوا در وب سایت ما کدامند؟

7. اگر ما فقط می توانستیم یک کار را برای افزایش درآمد در وب سایت خود انجام دهیم، آن کار چیست؟

8. تاثیر افزایشی کمپین های تبلیغاتی نمایشی ما چیست؟

9. آیا ما ارزش برند را از طریق فعالیت در وب سایت خود ایجاد می کنیم؟

10. آیا آزمایش‌های کاملاً برجسته یا نمایش‌های نمایشی تعاملی بهتر در وب‌سایت کار می‌کنند؟

11. پنج مشکل اصلی که مشتریان ما در کانال های دیجیتال ما با آن مواجه هستند چیست؟

12. هزینه کسب 1.00 دلار در وب سایت ما برای ما چقدر است؟

13. تاثیر استراتژی جستجوی پولی موبایل ما بر فروش آفلاین ما چیست؟

14. اگر بتوانیم او را به یک کاربر فعال ۷ روزه اپلیکیشن موبایل خود تبدیل کنیم، ارزش طول عمر یک مشتری چقدر افزایش می یابد؟

15. اگر تمام تلاش های فیسبوک خود را تعطیل کنیم، چه تاثیری بر فراخوان بدون کمک نام تجاری ما خواهد داشت؟

به هیچ وجه لیست کاملی نیست، فقط نمایشی از انواع سوالاتی است که من قویاً به استعداد شما اعتقاد دارم و قاطعانه به آنها پاسخ می دهم.

شما به این سوالات پاسخ نمی دهید نه با بینش (چیزهایی که مردم قبلاً می توانند ببینند)، اما با خارج از دید (چیزهایی که مردم نمی توانند ببینند).

خط پایین.

وقتی بررسی می کنید که آیا نتایج تجزیه و تحلیل شما با هر چهار ویژگی NACR مطابقت دارد یا خیر، به احتمال زیاد 90٪ از آنچه امروز انجام می دهید نیاز به مرگ دارد. چون به مردم گفتن آب مرطوب استهفته به هفته فقط باعث غم و اندوه می شود.

غم و اندوه را تحویل ندهید، معنا و تأثیر را ارائه دهید. کار خود را سرگرم کننده کنید!

چند درصد از تیم شما بینش این هفته هر چهار نفر را ملاقات کرد خارج از دید معیار؟

دور از دید مبارک!

پاداش ویژه: اگر به دنبال تصویری برای درج در سخنرانی های رهبری خود هستید، می توانید از این تصویری که من در سخنرانی هایم استفاده می کنم استفاده کنید…

به بینش ها نه بگویید، به چیزهای دور از چشم بله!

(راست کلیک کنید، تصویر را در برگه جدید باز کنید، برای یک نسخه با وضوح بالا.)



دیدگاهتان را بنویسید