تحقیقات متعدد نشان داده است که ما بسیاری از آنچه را در یک روز تجربه می کنیم فراموش می کنیم. با دانستن این موضوع، چگونه پیام ها را ایجاد می کنید تا شانس بیشتری برای به خاطر سپردن آنها وجود داشته باشد؟ نویسنده از مفاهیم علم حافظه استفاده میکند تا به شما کمک کند پیامهایی را بسازید – چه ارائه، یک ایمیل یا یک سخنرانی – که احتمالاً باقی میماند. یک راه برای ایجاد یک پیام به یاد ماندنی این است که آن را تکه تکه کنید. صراحتاً نکاتی را که می خواهید در زیر چتر یک ایده مرکزی منتقل کنید، به هم گره بزنید. با این رویکرد، شنونده شما می تواند قطعات را به روشی معنادار به هم بچسباند و خاطره ای غنی برای آن مطالب بسازد. یا، هنگام برقراری ارتباط در مورد یک موضوع پیچیده، می توانید پیام خود را با یک مثال ملموس به جای چیزی مبهم به یاد ماندنی کنید. به یاد داشته باشید که تماسهای برگشتی را ارائه دهید زیرا یادآوری چیزی که قبلاً آموختهایم میتواند دسترسی به آن را در زمانی که به آن نیاز داریم قویتر و آسانتر کند. در نهایت، کنجکاوی آنها را تحریک کنید. کلید ارتباطات به یاد ماندنی در رساندن پاسخ نیست، بلکه در ایجاد یک سوال قانع کننده است.