چگونه می توان تصمیم گیری را به صورت استراتژیک تفویض کرد


واگذاری کار می تواند به آزادسازی زمان و انرژی مدیران کمک کند و در عین حال به کارکنان آنها برای انجام وظایف معنادار توانمند می شود. با این حال، تحقیقات قبلی نشان داده است که تفویض اختیار تصمیم‌گیری می‌تواند باعث شود که کارکنان احساس کنند بیش از حد تحت فشار هستند. در مقاله‌ای جدید، محققان تأثیر منفی واگذاری مسئولیت انتخاب بر روابط نماینده و نماینده را بررسی می‌کنند. آنها راه حل های مبتنی بر تحقیقات را برای تفویض عادلانه تصمیمات ارائه می دهند تا برخی از پیامدهای منفی بین فردی تفویض اختیار را جبران کنند.

تفویض اختیار مؤثر برای موفقیت مدیریتی حیاتی است: تفویض اختیار به درستی می تواند به توانمندسازی کارکنان کمک کند و کسانی که تفویض اختیار می کنند می توانند درآمد خود را افزایش دهند. تفویض اختیار همچنین می‌تواند راهی برای مدیران برای دادن تجربه و کنترل به کارکنان باشد، به‌ویژه زمانی که مسئولیت‌های تصمیم‌گیری را محول می‌کنند، که به کارمندان اجازه می‌دهد تا نمایندگی را در مورد سهام مهم نشان دهند. با این حال، برخی از تحقیقات اخیر ما نشان داده است که کارمندان می توانند تصمیم گیری تفویض شده را به عنوان باری ببینند که ترجیح می دهند از آن اجتناب کنند.


دیدگاهتان را بنویسید