برنامههای وفاداری موفق رفتارهای مطلوب مشتری را تحریک میکنند، مردم را درگیر میکنند و بازده بالایی ایجاد میکنند. برنامه هایی که عملکرد ضعیفی دارند از مسائلی مانند اقتصاد ضعیف، عدم بینش مشتری و تعامل کم رنج می برند. شش تکنیک میتواند به ابزار مجدد برنامهای که عملکرد ضعیفی دارد کمک کند: 1) نمایه دقیقی از مشتریان ترسیم کنید. 2) بدانید که آن مشتریان برای چه چیزی ارزش قائل هستند. 3) یک قلاب قانع کننده ابداع کنید. 4) اجازه دهید بازی ها شروع شوند. 5) جامعه بسازید. و 6) یک اکوسیستم را با شرکا در نظر بگیرید.
برنامه های وفاداری مشتری با عملکرد بالا، در حالی که عملکرد آنها پیچیده است، ثابت کرده است که ارزش تلاش را دارد. چندین برنامه موفق وفاداری خطوط هوایی، ارزش بیشتری نسبت به خطوط هوایی اصلی دارند. نظرسنجی اخیر Bain & Company از نزدیک به 870 مصرف کننده آمریکایی نشان داد که 63 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تصمیمات خرید را بر اساس برنامه های وفاداری که در آن شرکت می کنند می گیرند. بازارهای تجاری، مانند برنامه AB InBev برای خرده فروشان مواد غذایی و نوشیدنی های کوچک و متوسط.