هنگامی که شرکت های چند ملیتی وارد بازارهای جدید می شوند، باید نحوه مدیریت قوانین رسمی و غیررسمی محلی را انتخاب کنند که می تواند بسیار متفاوت باشد. نهادها و قوانین محلی اهمیت دارند و برای مدیران ارشد ستادی که آنها را جدی نمی گیرند، خطرات آشکاری وجود دارد. اما انطباق مداوم با رویههای محلی میتواند توانایی شرکت را برای ادغام عملیات در بازارها به خطر بیندازد. مطالعه ای بر روی پنج شرکت اسکاندیناوی موفق در سطح جهانی، شش تاکتیک را شناسایی کرد که شرکت ها می توانند از آنها برای رسیدگی به قوانین محلی و در عین حال حفظ مزیت رقابتی استفاده کنند: اجتناب، تغییر، تطبیق، تقلید، نفوذ و نوآوری.