محققان داده های بیش از 1000 پروژه تحول مشتری مداری را در 25 سال گذشته تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که تنها 15 درصد از مدیران عامل و تیم های فروش یک استراتژی مشتری محور دارند. بیشتر آنها روابط شرکت یا مشتری خود را بر اساس یک طرز فکر متمرکز بر محصول اداره می کنند، که به جای سازماندهی رشد همراه با مشتریان، مسئولیت یافتن بازاری برای فروش محصولات خود را بر عهده می گیرد. در عوض، شرکت ها باید سه سوال کلیدی را برای اطمینان از مشتری مداری بپرسند: آیا اهداف استراتژیک و تلاش های تحول ما با اولویت های مشتریان ما همسو هستند؟ آیا راه حل ها-طراحی و تلاش های استقرار ما بر اساس ورودی تایید شده توسط مشتری پیکربندی شده اند؟ و آیا راه اندازی سازمانی و سرمایه گذاری ما به تعهدات مشتری برای موفقیت متقابل اختصاص یافته است؟