به زودی، جستجو از طریق پیوندها ممکن است با رابط های مکالمه ای جایگزین شود که به کاربران امکان می دهد پرس و جوها را اصلاح کنند و درک خود را از طریق سؤالات بعدی عمیق تر کنند – و صدا، ویدیو و تصاویر همگی بخشی از این الگوی جستجو و بازیابی جدید هستند. در نظر بگیرید که این قابلیتهای قدرتمند چگونه میتوانند در کسب و کار شما ترجمه شوند: ابزارهای مبتنی بر چت که به کارمندان اجازه میدهد به راحتی اسناد خطمشی را پرس و جو کنند، پرسش و پاسخهای سریع با آخرین دادههای فروش سازمان انجام دهند، یا مکالمههای معناداری با هر نوع دانش سازمانی داشته باشند. برای پیادهسازی مؤثر این فناوری، سازمانها باید چندین مرحله را در نظر بگیرند: 1) موارد استفاده را به وضوح تعریف کنند، 2) فرآیندهای دریافتی را ایجاد کنند که ریسک و ارزش را نیز در نظر میگیرند، 3) روی شیوههای گردآوری، آزمایش و اعتبارسنجی دادهها سرمایهگذاری کنند تا زمینه مؤثری داشته باشید. حقیقت، 4) ترکیب شیوه های تست استاندارد، 5) ایجاد قابلیت های نظارت، و 6) راه اندازی کمپین های آموزشی، آگاهی، و ارتباطی.