در ژوئن 2020، زمانی که شیوع بیماری همهگیر مصرفکنندگان را مجبور به ماندن در خانه کرد و بازاریابان برای دسترسی به کانالهای دیجیتالی روی آوردند، هزینههای رسانههای اجتماعی به 23 درصد از بودجههای بازاریابی افزایش یافت. تمرکز جدید و افزایش یافته روی رسانه های اجتماعی، دیجیتالی شدن بازاریابی را تسریع کرد به طوری که تا سال 2022، 57 درصد از هزینه ها به بازاریابی دیجیتال اختصاص یافت. پذیرش اخیر فناوری بازاریابی جدید (Martech) برای خودکارسازی فرآیندها و استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا، دیجیتالی شدن را بیشتر به مدلهای تجاری سوق داده است.