هنگامی که برای تعطیلات برنامه ریزی می کنید، ضروری است که کار را به طور موثر واگذار کنید. با اطلاع دادن به همکاران و مشتریان از غیبت خود از قبل، به طور ایده آل، چهار تا شش هفته قبل شروع کنید. این تمرین خوبی است که حداقل یک ماه قبل یک همکار پیدا کنید تا به عنوان پشتیبان شما عمل کند. سپس، یک سند تحویل دقیق ایجاد کنید، وضعیت پروژه فعلی، وظایف معلق، و دستورالعملهایی را برای مواردی که باید در زمانی که شما دور هستید از آنها مراقبت کنند، فهرست کنید. یک هفته قبل از عزیمت، این سند را بررسی و به روز کنید. همچنین این زمان خوبی برای شروع گنجاندن نسخه پشتیبان خود در ایمیلهای مهم و دعوتنامههای تقویم است. در مرحله بعد، با آنها یک به یک ملاقات کنید تا انتظارات یا سؤالاتی که ممکن است داشته باشند را روشن کنید. در نهایت، یک پیام واضح در خارج از دفتر بنویسید که اطلاعات تماس را برای پشتیبان گیری شما ارائه می دهد. این نه تنها به یک انتقال آرام بدون تحت فشار قرار دادن همکارتان کمک می کند، بلکه به شما امکان می دهد از تعطیلات خود بدون استرس لذت ببرید.