هانا بیتس: خوش آمدید HBR در رهبری—مطالعات موردی و گفتگو با کارشناسان برتر تجارت و مدیریت جهان، که به صورت دستی انتخاب شده اند تا به شما کمک کنند بهترین ها را در اطرافیان خود باز کنید.
گاهی اوقات با شخصی در محل کارتان در یک وضعیت منفی گیر می کنید – شاید رئیس شما، یک همکار یا حتی یک گزارش مستقیم. اما اگر می خواهید این رابطه را تغییر دهید، از کجا شروع می کنید؟
امی گالو، سردبیر HBR و متخصص تعارض در محل کار، میگوید که تعمیر یک رابطه حرفهای شکسته زندگی کاری شما را بهبود میبخشد – اما این آسان نیست، و ممکن است لازم باشد اولین حرکتها را انجام دهید.
در این قسمت، گالو انواع مختلف مشکلات رابطه را که در محل کار رایج هستند، و گام هایی که می توانید برای حرکت به جلو بردارید، با همدلی بیشتر و منیت کمتر شروع می کند، بیان می کند.
این قسمت در ابتدا به عنوان بخشی از مجموعه ویدیویی راهنمای HBR در ماه مه 2024 پخش شد. اینجاست.
امی گالو: گاهی اوقات شما با یک نفر در محل کار – یک رئیس، یک همکار، یک گزارش مستقیم – درگیر می شوید. شاید بین شما اختلاف نظر وجود داشته باشد یا به سادگی با هم کنار نیامده اید. یا به نظر می رسد هرگز قادر به پشت سر گذاشتن لذت های بی مزه نیستید.
برای تغییر رابطه چه کاری می توانید انجام دهید؟ آیا حتی امکان شروع دوباره وجود دارد؟ خبر خوب این است که حتی برخی از تیره ترین روابط نیز قابل ترمیم هستند. در واقع، مثبت شدن رابطه منفی می تواند منجر به قوی تر و انعطاف پذیرتر شود.
خبر بد این است که اصلاح یک رابطه نیازمند تلاش جدی است. بسیاری از مردم به جای مقابله با آن، فقط انتظارات خود را پایین می آورند. اما کار سخت اغلب ارزش آن را دارد، به خصوص زمانی که بهره وری و عملکرد شما در خطر است. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی رفع یک رابطه کاری شکسته وجود دارد.
سوزان دیوید، نویسنده کتاب چابکی عاطفی، می گوید در رابطه با مشکلات رابطه دو سر طیف وجود دارد. شما ممکن است در چیزی باشید که او آن را انتهای طیف بیش از حد توانمند می نامد، جایی که شما فقط با طرف مقابل درگیر هستید و رابطه شما هرگز مودبانه روزانه را پشت سر نمی گذارد، هی، حال شما چطور است. در طرف دیگر طیف، شما ممکن است چیزی باشید که او بیش از حد به چالش کشیده شده است، جایی که شما به طور فعال با یکدیگر مخالف هستید، همیشه روی پوسته تخم مرغ راه می روید و هرگز چشم به چشم نمی بینید.
هنگامی که نوع رابطه شکسته ای که با آن سر و کار دارید را مشخص کردید، می توانید اقداماتی را برای ترمیم آن آغاز کنید. برای حرکت رو به جلو، درست بودن را کنار بگذارید. مرحله 1 ممکن است سخت ترین مانع برای غلبه بر آن باشد، اما اگر در مورد بازگرداندن رابطه به مسیر خود جدی هستید، ضروری است. شما باید نفس خود را کنار بگذارید.
ما اغلب به این فکر می کنیم که چه کسی اشتباه می کند و چه کسی درست است. و اجازه دهید با آن روبرو شویم، همه ما خودمان را به عنوان کسی که حق با اوست تصور می کنیم، درست است؟ اما شما نمی توانید با آن حواس پرتی که بر سرتان قرار گرفته است، شروع به ترمیم رابطه کنید، حتی اگر واقعاً حق با شما باشد. بله، این نیاز به بزرگتر بودن دارد، اما سوزان دیوید یک پیشنهاد سرگرم کننده برای کمک به شما در انجام این کار دارد.
او توصیه می کند طرف مقابل را با یک برچسب چربی بزرگ در پشت خود تصور کنید که می گوید، من اشتباه می کنم. به این ترتیب لازم نیست به اشتباه بودن آنها اشاره کنید. شما قبلا آن را می دانید. سپس می توانید فقط بر روی جلو بردن رابطه تمرکز کنید، نه به عقب.
در مقابل تمایل خود به تجزیه و تحلیل تمام جزئیات منفی آنچه در رابطه اتفاق افتاده است، چه کسی چه چیزی گفته، چه گفته، چرا آن را گفته است، مقاومت کنید. این نوع بازخوانی عموماً سازنده نیست. درعوض، اگر باید به گذشته نگاه کنید، بر روی آنچه قبلاً خوب کار میکرده، تمرکز کنید، چه چیزی را در مورد آن شخص دوست دارید، و به خصوص آنچه از رابطه میخواهید.
اگر این رابطه هرگز جواب نداده است و شما واقعاً نمی توانید چیزی را که دوست دارید در مورد آن شخص پیدا کنید، روی آخرین قسمت، یعنی آنچه می خواهید تمرکز کنید. این به شما امکان می دهد تا کارها را به جلو ببرید. و همانطور که سوزان دیوید می گوید، رویکردی متمرکز بر راه حل داشته باشید، نه تشخیصی.
یکی از مهارت هایی که در اینجا به شما کمک می کند، همدلی است. این پایه و اساس همه روابط کاری سالم است. شما با پرسیدن یک سری سوالات در مورد همکارتان، فضایی را برای احساساتی مانند کنجکاوی و شفقت باز می کنید.
آنها چگونه چیزها را دیدند؟ آیا آنها احساس خجالت، پوشیدن، قضاوت نادرست یا سوء تفاهم می کنند؟ آنها از رابطه چه می خواهند؟ چه چیزی در مورد آنها نمی دانم یا نمی فهمم؟
این کار درونی برای اینکه همکار خود را از دید دیگری ببینید به شما کمک می کند تا لحن عاطفی رابطه خود را دوباره تنظیم کنید. سپس نوبت به عمل و تعامل با طرف مقابل می رسد. نقاط مشترک را به معنای واقعی کلمه و مجازی پیدا کنید.
وقتی به طرف مقابل نزدیک میشوید، مطمئن شوید که در یک منطقه بیطرف است، نه در یکی از میزها یا دفاتر شما. برای ناهار بیرون رفتن یا قرار گذاشتن قهوه مجازی را در نظر بگیرید. سپس، به جای بحث در مورد اینکه چه چیزی اشتباه رخ داده است و چه کسی مقصر است، سعی کنید فضایی ایجاد کنید که در آن در یک راستا قرار دارید. تمرکز بر روی تصویر بزرگتر، مانند هدف مشترکی که به اشتراک میگذارید یا چالشی که هر دو در سازمان با آن روبرو هستید، میتواند مفید باشد، چیزی که ممکن است به شما و طرف مقابل کمک کند احساس کنید در این زمینه با هم هستید.
خوشبختانه، اغلب اوقات بسیار کمی طول می کشد تا مردم درک کنند که آنها شبیه یکدیگر هستند. با این حال، باید بدانید که یک قهوه یا یک تماس زوم همه چیز را حل نمی کند. این معمولاً چیزهای کوچک روزمره هستند که تغییرات بزرگتری ایجاد می کنند. سوزان دیوید توضیح می دهد که تغییرات واقعی در روابط کمتر در آن لحظات پر آب اتفاق می افتد و بیشتر در کارهای روزمره شما اتفاق می افتد.
نشستن و صحبت کردن مفید است، اما این جایی نیست که کار واقعی اتفاق بیفتد. شما باید تلاش کنید تا لحن و لحن تعاملات روزمره خود را تغییر دهید.
نشون بده نگو به طور کلی، استدلال های منطقی در اینجا پیروز نمی شوند. برایان اوزی، استاد رهبری در دانشکده مدیریت Northwestern Kellogg، میگوید که نباید با صحبت کردن در مورد آن، سعی کنید طرف مقابل را متقاعد کنید که قابل اعتماد هستید. در عوض، آن را نشان دهید.
اوزی می گوید که یک راه هوشمندانه این است که چیزهایی را به طرف مقابل ارائه دهیم بدون اینکه در ازای چیزی بخواهیم. این قانون رفتار متقابل را فعال می کند و دادن و گرفتن طبیعی را که بخشی از بیشتر روابط سالم است، تشویق می کند. و مطمئن باشید که به قول خود پایبند باشید زیرا به چیزهایی که قول داده اید وفادار هستید و باعث تعمیق روابط و جلوگیری از بی اعتمادی آن می شود.
کارولین وب، مربی رهبری، میگوید راه دیگری برای ایجاد رابطه، پرسیدن سؤالات است، بهویژه سؤالاتی که فراتر از روزمره هستند، هی، حال شما چطور است. مردم همیشه صحبت کردن در مورد خود یا به اشتراک گذاشتن نظرات خود را مفید می دانند. ترفند این است که فراتر از سؤالات واقعی حرکت کنید، مانند آنچه که وب سؤالات با کیفیت می نامد.
به جای اینکه بپرسید آخر هفته چطور بود، بپرسید که همکارتان به طور خاص چه کار کرده است. و چیزی شبیه این را دنبال کنید که جالب است. چطور شد که این کار را انجام دادی؟
اگر رابطه شخصی ندارید، سؤالاتی بپرسید که نشان دهد برای نظر آنها ارزش قائل هستید. به نظر شما آن جلسه چگونه گذشت؟ یا در حال حاضر روی چه چیزی کار می کنید؟
هدف با این سؤالات ایجاد آن زمینه مشترک مجازی است، یک فضای روانشناختی مشترک که کمتر در مورد هر یک از شما و بیشتر در مورد ایجاد یک ارتباط است.
بازخورد بدهید و دریافت کنید. این تاکتیک همیشه امکانپذیر نیست، اما اگر قدمهای مفیدی در جهت ترمیم رابطه برداشتهاید و فکر میکنید همکارتان آماده آن است، ممکن است بخواهید بازخوردی درباره این روند به آنها بدهید. می توانید مشاهدات خود را با هدف بهبود نحوه تعامل خود در آینده به اشتراک بگذارید.
مردم همیشه نمی دانند که چگونه با شما برخورد می کنند، و اگر رفتار همکارتان با شما چیزی است که مرتباً از نظر حرفه ای سر راه آنها قرار می گیرد، ممکن است به آنها اخباری بدهید که واقعاً می توانند از آنها استفاده کنند و از آنها قدردانی خواهند کرد. روی رفتارهایی تمرکز کنید که می توانند کنترل کنند. توضیح دهید که آنها چگونه بر شما و کار شما با هدف حمایت از تغییر تأثیر گذاشته اند. بازخورد شما که به دقت تنظیم شده است ممکن است به آنها کمک کند تا خودآگاهی بیشتری داشته باشند و اثربخشی خود را افزایش دهند.
و البته، خودتان برای شنیدن بازخورد آماده باشید. اگر مواردی را مشاهده می کنید که ممکن است همکارتان تغییر کند، به احتمال زیاد آنها مشاهدات خود را برای به اشتراک گذاشتن با شما خواهند داشت. خوب، بیایید بررسی کنیم.
کار مکان کاملی نیست و انسانها کثیف هستند. اما وقتی در محل کار با افراد کنار نمی آییم، لازم نیست ترسناک یا تهدیدکننده باشد. ما میتوانیم برای اصلاح رابطه قدمهایی برداریم، و اغلب وصلههای خشن میتوانند منجر به روابط قویتر و انعطافپذیرتر در این روند شوند. ما در مورد یکدیگر و خودمان یاد می گیریم زیرا احتمال وقوع درگیری بعدی را کاهش می دهیم یا حداقل مدیریت آن را آسان تر می کنیم.
اصولی که باید به خاطر بسپارید، در اینجا چند کار وجود دارد که باید انجام دهید. با ارائه چیزی که به همکاران خود می خواهند یا نیاز دارند، اعتماد را بازیابی کنید. در مورد رابطه خود در زمینه بی طرف صحبت کنید. تغییرات ظریفی در نحوه رفتار خود با همکار خود ایجاد کنید. اینجاست که تغییر واقعی اتفاق می افتد.
و در اینجا چند کار وجود دارد که نباید انجام دهید. درگیر این نشوید که چه کسی درست می گوید و چه کسی اشتباه می کند. در عوض، روی پیش بردن رابطه تمرکز کنید و تصور نکنید که همه چیز بلافاصله تغییر خواهد کرد. ترمیم روابط ممکن است زمان ببرد.
با تشکر برای تماشا. همه استراتژی هایی که من به اشتراک گذاشته ام از مقالات HBR مرتبط با توضیحات هستند. آیا توصیه ای در مورد اصلاح روابط شکسته یا موضوعی دارید که می خواهید در آینده به آن بپردازم؟ در زیر نظر دهید. فعلا خداحافظ
هانا بیتس: این ویرایشگر HBR، امی گالو در مجموعه ویدیویی راهنمای HBR بود. گالو یک متخصص در تعارضات و ارتباطات در محل کار است و او یکی دیگر از پادکست های عالی HBR، زنان در محل کار را میزبانی می کند. جدیدترین کتاب او است کنار آمدن: نحوه کار با هر کسی (حتی افراد دشوار).
چهارشنبه آینده با گفتگوی دستچین شده دیگری درباره رهبری از هاروارد بیزینس ریویو باز خواهیم گشت. اگر این قسمت را مفید دیدید، آن را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید و نمایش ما را در پادکست های اپل، اسپاتیفای یا هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید دنبال کنید. تا زمانی که آنجا هستید، حتما نظر خود را برای ما ارسال کنید. وقتی برای پادکستها، مقالات، مطالعات موردی، کتابها و ویدیوهای بیشتر با کارشناسان برتر تجارت و مدیریت در جهان آماده شدید، همه آنها را در HBR بیابید. org
این قسمت توسط ایمی گالو، اسکات لاپییر، آن ساینی و من، هانا بیتس تهیه شده است. یان فاکس سردبیر ما است. موسیقی از Coma Media. و تشکر ویژه از مورین هوچ، نیکول اسمیت، اریکا تراکسلر، رمزی خباز، آن بارتولومی و شما – شنونده ما. هفته آینده می بینمت.