تفاوت بین هوش مصنوعی نسل افزایشی و متحول کننده در پیچیدگی فنی یا چشم انداز استراتژیک نیست، بلکه در درک مشترک از آنچه عملکرد سازمان شما را هدایت می کند نهفته است. این مقاله یک ابزار استراتژیک ساده را توصیف می کند که سازمان شما می تواند از آن به عنوان چارچوبی برای ارزیابی بلوغ هوش مصنوعی ژنرال و ایجاد قابلیت های مورد نیاز برای ایجاد و جذب ارزش از هوش مصنوعی استفاده کند.
از زمان راهاندازی سازمانی ChatGPT در مارس ۲۰۲۳، سازمانها در هر اندازه و صنایع برای باز کردن ارزش با هوش مصنوعی مولد (ژنرال AI) رقابت میکنند. در حالی که قابلیتهای خود فناوری به سرعت در حال گسترش است، توانایی اکثر شرکتها برای درک این ارزش اندکی بهبود یافته است.