همانطور که شرکتها در تجارت پیچیده و چشمانداز ژئوپلیتیک امروزی حرکت میکنند، مدیران مالی مدیریت ریسک را در راس اولویتهای خود مشاهده کردهاند. آنها به طور فزاینده ای از برنامه ریزی سناریو به عنوان ابزاری کلیدی برای مدیریت ریسک و باز کردن فرصت های جدید ارزش آفرینی به صورت استراتژیک استفاده می کنند. این شامل سه رویکرد است: 1) سختگیرانه و متقابل عملی بودن، ادغام برنامه ریزی سناریو در چارچوب استراتژیک شرکت. 2) نگاه به بیرون و آگاه شدن از بیرون با جلوتر ماندن از منحنی به روز رسانی های نظارتی و روندهای سیاست. و 3) به روز رسانی و نظارت مستمر سناریوها، ترکیب داده های جدید و در حال ظهور، و تبدیل بینش به داستان های قانع کننده که به ذینفعان کمک می کند تا نه تنها پیامدهای مالی سناریوها، بلکه منطق استراتژیک پشت تصمیمات کلیدی را درک کنند.