تاد پروزان، HBR
به HBR Video Quick Take خوش آمدید. من تاد پروزان، ویراستار ارشد تحقیقات و پروژه های ویژه در هاروارد بیزینس ریویو هستم. همانطور که جهان اهداف بلندپروازانه پایداری خود را تعیین می کند، شرکت ها بر تعریف مجدد و گاهی اوقات اختراع مجدد عملیات تجاری خود تمرکز می کنند. تسریع در این تلاش ها نیز باعث شکل دادن به چشم انداز کار است. ما امروز اینجا هستیم با Charise Le، معاون اجرایی و مدیر ارشد منابع انسانی اشنایدر الکتریک، تا در مورد چگونگی تطبیق، شکوفایی و پیشرفت پایدار در این عصر دگرگونکننده توسط رهبران کسبوکار و سازمانهایشان صحبت کنیم. کاریز، بسیار متشکرم که با ما هستید.
Charise Le، اشنایدر الکتریک
ممنون که من رو دعوت کردی، تاد.
تاد پروزان، HBR
کاریز، تلاشهای فزاینده پیرامون کربنزدایی چگونه دنیای کار را متحول میکند؟
Charise Le، اشنایدر الکتریک
آره فکر میکنم از آنجایی که سازمانها در سرتاسر جهان به دنبال تسریع تلاشهای کربنزدایی خود هستند، تقاضا برای مشاغل مرتبط با آب و هوا افزایش خواهد یافت. مطالعه ما با دانشگاه بوستون نشان داد که استقرار فناوری های انرژی پاک در ساختمان های جدید و مقاوم سازی شده می تواند بیش از دو میلیون شغل ایجاد کند.
از طرف دیگر، ترجیحات کارگران در حال تغییر است و مردم بیشتر به پایداری هدایت می شوند. و Deloitte دریافت که تقریباً 50٪ از کارگران با درآمد بالاتر که خود ارزیابی میشوند، تغییر شغل را برای کار برای یک شرکت پایدارتر در نظر گرفتهاند – بنابراین، فرصتهای خوبی برای سازمانها برای تغییر شکل شیوههای کارکنان خود برای ایجاد ارتباط است.
تاد پروزان، HBR
به نظر یک فرصت عالی است. طبق برخی مطالعات اخیر، رشد تقاضا برای مهارت های سبز از عرضه پیشی گرفته است. شرکتها چگونه میتوانند شکاف مهارتی را کاهش دهند؟
Charise Le، اشنایدر الکتریک
من فکر میکنم شرکتها باید در دو بعد نقش داشته باشند—یکی، کمک به افراد خود. و دو، برای کمک به جامعه.
برای مردم خودتان، من فکر می کنم اولین کاری که باید انجام دهید این است که تعهد پایداری خود را انجام دهید. آگاهی مردم خود را در مورد ارزش مهارت های سبز افزایش دهید. بنابراین، شما احساس فوریت و میل به یادگیری را ایجاد می کنید. دومین کاری که شرکت ها باید انجام دهند این است که در ارتقاء مهارت سرمایه گذاری کنند، و آن را با سرعت و در مقیاس انجام دهند – به عنوان مثال، خرید دوره ها در مقابل ایجاد آنها در داخل، برای به روزترین دانش و مشارکت با موسسات آموزشی نیز. و سوم، شرکتها باید با ایجاد برنامههایی برای تسهیل انتقال مهارتها بین همکاران و شناسایی و توانمندسازی کارشناسان و مهمتر از همه، اختصاص زمان اختصاصی برای یادگیری افراد، فرهنگ یادگیری مستمر را پرورش دهند.
و بعد دوم، که قبلاً به آن اشاره کردم، فراتر رفتن از کارمندان خود است – یعنی کمک به جامعه. به عنوان مثال، یکی از جاه طلبی های پایداری ما آموزش یک میلیون نفر در زمینه مدیریت انرژی تا سال 2025 است. و تاکنون به بیش از 608000 نفر رسیده ایم.
مثال دیگر مشارکت ما با InnoEnergy است. این یک شریک دانشگاهی است که با اتحادیه اروپا تأسیس شده است و ما از برنامههای کارشناسی ارشد آنها با تمرکز بر مهارتهای مهندسی برق پایدار و استراتژیهای نوآورانه برای ایجاد جوامع هوشمندتر، پایدارتر و با منابع کارآمد حمایت کردیم. من فکر می کنم شرکت ها می توانند نقش حیاتی ایفا کنند. همه چیز در مورد داشتن چشم انداز و عمدی در عمل است.
تاد پروزان، HBR
کار بسیار بسیار جاه طلبانه ای به نظر می رسد. Charise، شرکتهای بزرگ و کوچک چه کاری میتوانند برای جذب و حفظ استعدادهای امروزی با محوریت پایداری انجام دهند؟
Charise Le، اشنایدر الکتریک
من فکر می کنم، اول از همه، باید به این فکر کنیم که مردم چه می خواهند. مردم باید احساس کنند که بینش و ارزشهای مشابهی دارند و بخشی از تلاشهای پایداری شرکت هستند. و استعدادهای پایدارتر-آنها کاری را که شما انجام می دهید نمی خرند. آنها می خرند چرا شما آن را انجام دهید بنابراین برای شروع، باید افرادی را استخدام کنید که باورهای شما را باور داشته باشند.
پیشنهاد ارزش کارکنان ما در اشنایدر، Impact از ما شروع میشود، و منعکسکننده شرکتی است که در آن از همه کارکنان و افراد در اکوسیستمهایمان – شرکا، مشتریان و تامینکنندگان – دعوت میکنیم تا در تبدیل جاهطلبی پایداری به اقدامات مشارکت کنند. اکنون، اعلام دید شما به اندازه کافی خوب نیست. سازمانها باید صحبت کنند. شما باید به روشی هدفمند به استخدام نزدیک شوید.
Schneider Go Green یک مثال است. این یک مسابقه جهانی سالانه برای دانشجویان دانشگاه است تا ایده های خود را برای جهانی پاک تر، فراگیرتر و پایدارتر به اشتراک بگذارند. اولین بار در سال 2011 راه اندازی شد و سال گذشته بیش از 19000 دانش آموز از بیش از 70 کشور ثبت نام کرده بودند.
و شما نیاز به تعیین اهداف دارید. اهداف اعم از کربن زدایی گرفته تا DEI نباید و نمی توانند توسط یک تیم منفرد حذف شوند یا به آنها برسند. آنها باید در تمام جنبه های عملیات یک شرکت تعبیه شوند و یک هدف جمعی در نظر گرفته شوند. سپس این اهداف باید به گونهای مطرح شوند که به مردم کمک کند تا بفهمند چگونه میتوانند به موفقیت کمک کنند. و پیشرفت نیز باید به طور شفاف و منظم به اشتراک گذاشته شود تا مسئولیت پذیری پیش برود.
شرکت ها باید کاهش ردپای کربن فردی خود را در دفتر یا خانه برای کارمندان آسان تر کنند و با انجام این کار، پایداری را به فرهنگ شرکت القا می کنید. قبلاً به ارتقاء مهارت اشاره کردم. این قطعا سرمایه گذاری شرکت ها در رشد کارکنان و همسویی با ارزش های آنها را نشان می دهد.
در نهایت، فراتر از حرفه ای که هستیم، همه ما انسان هستیم. و زمانی که احساس امنیت میکنیم، تفاوت ایجاد میکنیم و بهخاطر تاثیرمان شناخته میشویم، عملکرد بهتری داریم و درگیرتر هستیم.
تاد پروزان، HBR
خوب، راهنمایی عالی برای سازمان ها و برای هر کسی. Charise، از اینکه امروز بینش خود را در مورد سیاست های پایداری از طریق دریچه منابع انسانی به اشتراک گذاشتید، بسیار متشکرم.
Charise Le، اشنایدر الکتریک
خیلی ممنون که من را در اختیار دارید، تاد.
تاد پروزان، HBR
ما با Charise Le، معاون اجرایی و مدیر ارشد منابع انسانی اشنایدر الکتریک، در مورد پایداری صحبت کردهایم.
میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد اشنایدر الکتریک و رویکرد پایدار آن در se.com کشف کنید.