آیا سهم بازار همچنان اهمیت دارد؟


سهم بازار به طور سنتی به دلیل کارایی، کارایی بازار و اثرات ادراک مشتری به شدت با سودآوری همبستگی دارد. اما، همانطور که نویسندگان نشان می‌دهند، این رابطه با تحول دیجیتال در شرکت‌ها تغییر کرده است. تحقیقات نویسندگان نشان می‌دهد که رابطه سودآوری سهم بازار برای شرکت‌هایی که سرمایه‌گذاری در خلق ارزش را به تخصیص ارزش ترجیح می‌دهند و برای شرکت‌هایی که در بازارهای B2B فعالیت می‌کنند ضعیف‌تر شده است. در هر دو مورد، دیجیتال به شرکت‌های کوچک‌تر کمک می‌کند تا با رقبای بزرگ‌تر کنار بیایند. اما دیجیتال همچنین می‌تواند تأثیرات سهم بازار را برای شرکت‌های بزرگی که سرمایه‌گذاری‌های دیجیتال را روی فرآیندهای مواجهه با مشتری متمرکز می‌کنند و برای شرکت‌های بزرگی که پلتفرم‌های دیجیتال ایجاد می‌کنند، تقویت کند.

دیدگاهتان را بنویسید