آیا مصرف کنندگان با نقاط وفاداری به همان شیوه ای رفتار می کنند که با پول سنتی رفتار می کنند؟ و چگونه آنها یکی را در مقابل دیگری خرج می کنند؟ نویسندگان این مقاله یافته های تحقیق را از تحلیل خود ارائه می کنند داده ها شرح بیش از 29000 امتیاز وفاداری منحصربفرد برای کسب و هزینه تراکنش های انجام شده طی دو سال اخیر توسط 500 مصرف کننده برنامه وفاداری خطوط هوایی. آنها آن نکات را پیدا کردند کاربران به چهار دسته مجزا تقسیم می شوند: 1) طرفداران پول، که پول نقد را به امتیاز ترجیح می دهند، حتی زمانی که ارزش آنها از نظر قدرت خرید یکسان است. ۲) بیطرفگرایان ارزی که امتیازات و پول نقد را به جای هم در نظر میگیرند و بر اساس ارزش مالی آنها به طور مساوی ارزش گذاری میکنند. 3) بازیکنان امتیاز، که فعالانه به دنبال سودمندترین فرصتهای بازخرید امتیاز هستند، ترجیح میدهند امتیازات را خرج کنند، بهویژه زمانی که ارزش آنها به طور قابلتوجهی از پول نقد فراتر رود. و 4) دوستداران امتیاز، که ارزش امتیاز را بیشتر از پول می دانند، حتی اگر قدرت خریدشان یکسان یا کمتر باشد. این مقاله پیامدهای استراتژیک این یافته ها را برای شرکت هایی که برنامه های وفاداری را مدیریت می کنند، بررسی می کند.