تحقیق: وقتی پاداش ها نتیجه معکوس می دهند


چرا پاداش ها گاهی نتیجه معکوس می دهند؟ به این دلیل است که هر انتخاب طرح انگیزشی هم اطلاعاتی در مورد عقاید و نیات شما به عنوان یک کارفرما نشان می دهد و هم ارزش سیگنال دهی رفتار کارکنان را در سازمان شکل می دهد. اگر به دقت به این سیگنال‌ها فکر نکنید، ممکن است در نهایت یک طرح پاداش را با نتایجی مخالف آنچه که قصد دارید تأیید کنید. این مقاله راهی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند سیگنال هایی را که طرح انگیزشی ارسال می کند با اهداف عملکرد خود هماهنگ کنید.

بیش از 30 سال پیش، آلفی کوهن، نویسنده و مدرس، در مقاله‌ای بحث‌برانگیز، اما اغلب مورد استناد HBR، ادعا کرد که «پاداش‌ها معمولاً فرآیندهایی را که قصد ارتقای آن دارند، تضعیف می‌کنند». با این حال، تا همین اواخر، تقریباً تمام مطالعات علمی که چنین اثرات «معکوس» را مستند کرده بودند، به آزمایش‌های آزمایشگاهی یا تنظیمات میدانی خارج از شرکت محدود می‌شدند. این ممکن است باعث شود برخی این سوال را ایجاد کنند که آیا این اثرات واقعاً در زمینه های تجاری وجود دارد یا خیر. تحقیقات جدید ما، که از دو آزمایش میدانی بزرگ در سازمان‌های خرده‌فروشی تشکیل شده است، نشان می‌دهد که آنها واقعاً رخ می‌دهند.


دیدگاهتان را بنویسید