ارتباط در محل کار معمولاً به عنوان یک بعد واحد در نظر گرفته می شود که روابط بین فردی با همکاران را در اولویت قرار می دهد. با این حال، در یک همکاری تحقیقاتی اخیر، تیم تحقیقاتی در موسسه NeuroLeadership (NLI)، همراه با شرکت فناوری Akamai، شناسایی کردند که ارتباط در محل کار در واقع از چهار عنصر مرتبط و ضروری تشکیل شده است: ارتباطات کارکنان با همکارانشان. ، رهبر، کارفرما و نقش. این دیدگاه دقیقتر و ظریفتر از ارتباطات محل کار، پیامدهایی برای چگونگی طراحی استراتژیهای استعداد عمدی سازمانها برای ایجاد محلهای کاری که در آن کارکنان متعهد، درگیر، و عملکرد هستند، دارد.