برای سازمانها آسان است که در نزدیکبینی استراتژی گیر بیفتند – با اولویت دادن به موارد فوری، اثبات شده و به راحتی قابل اندازهگیری – به ویژه در لحظهای که تغییرات شدید است. برای جلوگیری از این امر، رهبران موفق از پنج اصل پیروی می کنند. اول، آنها از پروکسی های دروغین امتناع می ورزند و تشخیص می دهند که پروژه های جدید برای حل مشکلات آینده همیشه کارایی کمتری نسبت به وضعیت موجود دارند. دوم، آنها به جای آنچه که در حال حاضر تولید می کنند، بر نیازهای مشتریان خود تمرکز می کنند. سوم، آنها میدانند که شما نمیتوانید راه خود را برای رسیدن به یک استراتژی ظریف به خطر بیاندازید، و مطمئن میشوند که افراد مناسب در اتاق حضور دارند. چهارم، آنها تشخیص می دهند که حل یک مشکل بزرگ مستلزم شروع با یک راه حل کوچک است. و پنجم، آنها به جای پاسخ های صحیح، روی سؤالات جالب تمرکز می کنند.